Skole på Strøget

Skt. Knuds Skole ligger kun få minutters gang fra Aarhus H og rutebilstationen. Det er nemt at komme hertil. Det betyder også, at vi bogstavelig talt har alle byens tilbud lige om hjørnet: Kunst og kultur, sportsfaciliteter, spændende virksomhed og “byens puls.”
På Skt. Knuds Skole bruger de mange muligheder, byrummet giver os. Vi bruger byen til undervisning, ekskursioner og udflugter. Det giver det faglige indhold tyngde og mening, når der er noget konkret at hægte det op på.

Det gælder, når vi f.eks. ser kunsten “live” på ARoS, fanger smådyr ved Tangkrogen eller fordyber os i Latinerkvarterets historie.

Vi bruger også byens uderum og de nærliggendes sportsfaciliteter til både faglig undervisning og idræt.

Vi starter, så alle kan nå det

På Skt. Knuds Skole starter undervisningen først kl. 8.30. På denne måde kan alle, der ankommer med tog eller bus nemt nå at være fremme. Måske er der også en teenager eller to derude, som synes, det er rart at starte en smule senere end andre steder?

Sådan skriver du dit barn op

Hvis du allerede nu ved, at dit barns skal skrives op til en plads på Skt. Knuds Skole, kan du udfylde ansøgningsskemaet herunder.

Du er også velkommen til at ringe til at kontakte os og aftale et besøg hos enten skoleleder Tina Kruse, viceskoleleder Jacob Solsø Holm eller SFO- og indskolingsleder Jens Degn.

Vær opmærksom på, at vi opkræver et gebyr på 500 kr. ved tilmelding. Gebyret tilbagebetales ikke.