Knuds Klub – for 4. – 6. klasse

Skt. Knuds skoles klubtilbud er et hyggeligt og trygt fristed for børnene. Tiden i Klubben er børnenes egen frie tid, og fri tid hænger sammen med frivillighed og valgmuligheder.

Fritidspædagogikken er et vigtigt og værdifuldt bidrag til det gode børneliv på Skt. Knuds Skole. Fritidspædagogikken har sit primære fokus på børnenes egne ønsker og behov, og er noget, man vælger at være en del af.

Efter en lang skoledag er det vigtigt for os at tiden i klubben primært tager udgangspunkt i børnenes egne initiativer og interesser, og at de dermed oplever en stor grad af selvbestemmelse og medbestemmelse. De voksne understøtter det, der optager børnene sammen og hver for sig – og som er relevant for dem lige der, hvor de er i deres liv.

Vi tilstræber at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn, således at alle har mulighed for at koble sig på meningsfulde aktiviteter og sociale fællesskaber. Vi iværksætter aktiviteter og deltagelsesrum hvor børnene får mulighed for at samles i interessefællesskaber på tværs af klasser og alder. I klubben, tilbydes børnene en helt særlig mulighed for at indgå i mangfoldige fællesskaber, der ikke lader sig begrænse af social baggrund, tro, køn eller etnicitet. Vi er et fritidspædagogisk tilbud med fokus på samvær med klassekammerater og andre jævnaldrende fra skolen. Der vil være mulighed for at høre musik, lave lektier, drikke te, bage, lave mad og fordybe sig i mindre projekter. Nogle gange bruger vi skolens forskellige faglokaler og vi nyder også at tage på ture både i naturen og kulturen.

Med omsorgsfulde og nærværende voksne understøtter vi samtidigt de børn, der kan have svært ved at finde ind i de sociale fællesskaber. Vi arbejder målrettet med at skabe gode og nære relationer i forhold til alle børn.

I klubben er der trygge rammer for børnenes samvær. Vi har vores egne lokaler, der danner en tryg og hyggelig base for børnene, hvorfra der igangsættes aktiviteter som børnene frivilligt kan deltage i. I klubben er der en hjemlig atmosfære og en god omgangstone – kort sagt – her er det rart, trygt og sjovt at være barn.

Ansatte

Jens Degn

SFO- og indskolingsleder

Jesper Hygum Simonsen

Annette Csali

Qi Chun Ye

Lis Lundø Lageri

Helle W. Sørensen

Jakob Erbs

Simon Jensen

Medhjælper

Åbningstider og priser

Knuds Klub er åben på skoledage fra skolen slutter og til kl. 17.00, fredage dog til 16.30. Den sidste halve time er klubben sammen med vores SFO, Asgård.

Priser finder I her.

Kontakt

I er velkomne til at kontakte Knuds Klub med spørgsmål  på tlf. 8613 7511 eller på sfo@sktkknudsskole.dk