10. klasse –  på vej mod ungdomsuddannelsen

På Skt. Knuds Skole handler 10. klasse om afklaring af dig – fagligt og personligt. Det handler også om at indgå i et stærk og favnende fællesskab. Vi udvikler nemlig hinanden og nyder “sidste stop” inden livet går videre med en ungdomsuddannelse.

I løbet af skoleåret får du, udover den normale undervisning, også grundig studie- og erhvervsvejledning, og du lærer effektive studiemetoder. Det er vigtigt for os, at du og dine kammerater får det bedste mulige afsæt og kommer godt videre.

I løbet af 10. klasse gennemgår alle et aktivt brobygnings-forløb til ungdomsuddannelser.

Skoleåret starter med et introforløb. Her bliver du rystet godt sammen med dine nye kammerater.

Essensen af vores 10. klasse er det fællesskab, der bringer alle godt videre.

Vi bruger byen omkring os

I vores 10. klasse har vi bl.a. fokus på samfund, kultur og kommunikation. I den forbindelse inddrager vi byens rum, aktiviteter, musikalske og kulturelle tilbud i vores undervisning med ekskursioner og udflugter. Det giver stort fagligt indhold, og eleverne får samtidig gode oplevelser og moderne dannelse.

Kom med os til Rom

Hvert år tager vores 10. klasse til Rom, hvor vi oplever kulturen og seværdighederne i “Den Evige Stad.”

Vi oplever atmosfæren i byen – og naturligvis steder som Forum Romanum, Collosseum og Peterskirken. Vi skal også til åben audiens hos paven.

Turen er noget, som mange ser tilbage på som noget af det bedste i deres år i 10. klasse.

Sådan får du en plads