Lejrskoler

I 3. eller 4. klasse samt 6. klasse eller 7. klasse er vi afsted sammen i Danmark. I 8. eller 9. klasse tager vi til udlandet. Det giver noget helt særligt til klassens fællesskab at være på tur sammen.
I 3. eller 4. klasse er det første overnatning uden mor og far for mange af vores elever. Det er en særlig og stor oplevelse at mestre at være alene på egen hånd. Indholdet i lejrturen er ofte naturen eller det, der er at opleve i en bestemt by som f.eks. Ribe eller Ebeltoft.

I 6. eller 7. klasse har lejrskolen endnu mere fagligt indhold og strækker sig også over flere dage. Her er vi f.eks. i Skagen eller i København.

I 8. eller 9. klasse tager vi til udlandet, lærer en masse nyt og møder andre kulturer.

Når vi oplever andre steder i både Danmark og udlandet, bliver vi sammen klogere på både verden og os selv.

I 10. klasse tager vi til Rom

I 10. klasse tager vi til Rom sammen. Turen er en rigtig kultur-tur, hvor vi oplever byens liv, Forum Romanum, Peterskirken og meget mere. Rigtig mange af vores tidligere 10. klasses-elever tænker tilbage på Rom-turen, som én af deres største oplevelser.

Sådan skriver du dit barn op

Hvis du allerede nu ved, at dit barns skal skrives op til en plads på Skt. Knuds Skole, kan du udfylde ansøgningsskemaet herunder.

Du er også velkommen til at ringe til at kontakte os og aftale et besøg hos enten skoleleder Tina Kruse, viceskoleleder Jacob Solsø Holm eller SFO- og indskolingsleder Jens Degn.

Vær opmærksom på, at vi opkræver et gebyr på 500 kr. ved tilmelding. Gebyret tilbagebetales ikke.