0. klasse –  her lærer vi at lære

I 0. klasse skal børnene lære de sociale spilleregler at kende. Samtidig arbejder vi stille og roligt på at ”lære dem at lære”. Her anvender vi blandt andet legen som redskab for børnenes læring og for deres indøvelse af det ”at lære”.

Fagligt har vi blandt andet som mål, at børnene har lært alle bogstaver og deres lyde, så de er i gang med læseprocessen, når de er færdige med 0. klasse.

Socialt har vi som mål, at eleverne skal lære at “det er OK at være mig – og det OK at være dig.” Det vores mål at lære børnene at indgå i et fællesskab, hvor der er rum til både den enkelte og til alle.

Trygge omgivelser og små klasser

Eleverne i 0. – 2. klasse har til huse i hyggelige lokaler i ”Annekset”. Her har de også deres egen skolegård. På den måde er de sammen med jævnaldrende elever og kan derfor udfolde sig i trygge og rolige omgivelser. Dette gælder selvfølgelig også i SFO’en.

Fra 0. – 5. klasse har vi maksimalt 22 elever i hver klasse.